Målet med princippet er:
Skole-hjem-samarbejdet skal være et stærkt partnerskab - et samarbejde, hvor elever, forældre, lærere, pædagoger og ledelse drager nytte af hinandens viden og ressourcer for at understøtte klassefællesskabet og den enkelte elevs læring og dannelse.

Målet for skole-hjem-samarbejdet er at skabe en hverdag, hvor alle børn
● er en del af fællesskabet i skolen og klassen
● oplever sig værdifuld og mødt med nysgerrighed og respekt
● får de bedste muligheder for læring og dannelse

Samarbejdsflader:

Det klasse- og elevcentrerede samarbejde foregår først og fremmest i et samarbejde mellem forældrene og klasseteamet og SFO. Samarbejdet er organiseret i:

Forældremøder:
Forældremøder er med til at sikre dialog om tematikker af relevans for hele klassen fagligt som socialt. Der afholdes 2 forældremøder årligt.
1. forældremøde tilrettelægges af lærerteamet
2. forældremøde tilrettelægges i samarbejde med kontaktforældregruppen*
På begge møder udarbejdes der dagsorden og på selve møderne tages referat, som efterfølgende er tilgængelig på Aula.

Skolehjemsamtaler:
Skole-hjem-samtaler er et forum hvor den enkelte elevs faglige og sociale udvikling drøftes for at understøtte den bedste læringsprogression. Der afholdes to skole-hjem-samtaler årligt.
Første skole-hjem-samtale afvikles primo 1. halvår af skoleåret og understøttes af meddelelsesbogen*
- Klassens primære lærere deltager
- Samtalen afvikles med udgangspunkt i evt. elevsamtaleark, test eller andet fagligt dokumentation der beskriver elevens standpunkt, progression og udviklingspotentiale.
- Til samtalen er det lærerne der styrer samtalen og inddrager elev og forældre meningsgivende

Anden skole-hjemsamtale afvikles medio 2. halvdel af skoleåret med udgangspunkt i en elevstyret samtale.
- Klassens lærerteam deltager og udvælger i samarbejde med klassen fem fokusområder/ 5 fag. Hvert fokusområde har sin egen station.
- Samtalerne foregår ved at eleven i løbet af en time, bevæger sig igennem de fem fokusområder/stationer og giver indblik i, hvad de har lært overfor egne forældre inden for de 5 fokusområder/fag. I stedet for at lærer og forældre samtaler om eleven, er det eleven, der fortæller om, hvad han eller hun har lært, og hvordan han eller hun trives på skolen.

Behovssamtaler:
Efter behov ved særlige anledninger og i forhold til konkrete udfordringer. Det kan være pr. telefon, on-line eller ved fysisk møde på skolen.
Alle parter kan tage initiativ til dette.

Årsplan/Ugeplan:
Årsplan og ugeplan er med til at kommunikere skolehverdagen og det generelle billede af klassens arbejde her og nu, samt hen over et helt skoleår.
- Årsplaner er med til at give et større billede af årets tilrettelæggelse
- Ugeplaner er med til at give et billede af dag til dag samarbejde om det faglige og sociale i klassen

*Meddelelsesbogen - se princip
*Kontaktforældre - se princip