I teknologiforståelse arbejder vi med forskellige digitale teknologier. Der er fokus på design, teknologier, undersøgelse, kreativitet samt designprocesser.

I de yngste klasser arbejder vi primært med de apps vi har på IPads og via den almindelig
digitalisering af undervisningen. I forsøget med teknologiforståelse, hvor Hørsholm skole
deltog, blev et af de lokale efaringsresultater, at børn i de første år af skolelivet primært skal
lære de primære fag i skolen, samt IT færdigheder der gør dem i stand til at betjene digitale
enheder og programmer.
Senere arbejder vi med ultrabits, kodning og har som regel et samarbejde med en digital virksomhed omkring et udviklingsprojekt.
Vi arbejder med Geogebramesterskab og har et forløb kaldet “Smadremandens værksted” hvor der arbejdes med alt det er inden i den elektronik og de devices vi omgiver os med.
Det er også muligt at introducere undervisningsforløb i Minecraft. Det kan være alt fra historie
til matematik.
Senere arbejder vi med programmering både i Scratch og LEGO Spike. Det sidste
som et indløb til First LEGO Leauge (FLL) som afholdes hvert år for 6. årgang
På 6. årgang arbejdes der med designprocesser og innovation samt programmering i forløbet
med FLL
7. årgang arbejder med innovation ( herunder 3D print og design) i Edison Projektet de deltager
med. Desuden skal de arbejde med forskellige teknologier og design i Teksperimentet i løbet af
foråret.
8. årgang har i nogle af valgfagene et samspil med teknologiforståelse.
På 9. årgang har teknologiforståelse været udbudt som et selvstændigt valgfag.