Hvorfor siger vi det?

Hørsholm Skole arbejder målrettet med

At vi tilgodeser det enkelte barn
  • Fordi børn har forskellige kompetence og udvikler sig i forskellige tempi
  • Fordi vi har fokus på uv-differentiering
  • Fordi barnets selvværd og selvtillid styrker deres indlæring
At vi træner barnets sociale færdigheder
  • Fordi indlæringen blokeres, hvis barnet ikke fungerer socialt
  • For at gøre børnene indlæringsparate
  • Fordi et trygt, socialt netværk giver glade børn
  • Fordi vi tror på det hele menneske
At vi er fagligt kompetente
  • Lærerne underviser fortrinsvis i deres liniefag
  • Vi vægter et højt fagligt niveau, så børnene får et godt afsæt
  • Vi har en forældrekreds, som forventer et højt fagligt niveau
  • Vi forventer, at forældrene tager aktivt del i deres barns skolegang
At vi veksler mellem faglige og tværfaglige forløb
  • Fordi der skal være helhed og sammenhæng fagene imellem
  • Fordi vi skaber afveksling
  • Fordi vi vil understøtte de faglige og de musisk/kreative fag
  • For at børnene kan se fagene i et bredere perspektiv og sætte fagene i relation til virkeligheden
At vi er eksperimenterende, reflekterende og inddrager musiske/kreative elementer
  • Fordi vi ønsker at tilgodese de forskellige intelligenser
  • Fordi det er politisk korrekt
  • Fordi det er udviklende for børnene
  • Fordi vi gerne vil lave en kvalificeret, differentieret undervisning, så vi tilgodeser alle elever med hver deres forudsætninger og potentialer
At vi giver mulighed for fordybelse
  • Det er vigtigt at kunne fordybe sig
  • Børnene skal kunne gå i dybden med en opgave
  • Fordi det er godt med lang tid til at komme i dybden
  • Giver mulighed for at eleverne får indflydelse på egen hverdag
At vi anvender relevante og opdaterede undervisningsmaterialer
  • For at vedligeholde motivationen
  • Fordi det er bedst for børnene
  • Fordi verden forandrer sig hurtigt
  • Fordi der hele tiden kommer ny forskning indenfor viden og læringsstile
At vi anvender IT som en naturlig og integreret del
  • Det er en kompetenceudvikling