Hvordan gør vi det?

Hørsholm Skole arbejder målrettet med

At vi tilgodeser det enkelte barn
  • Vi tilrettelægger differentieret undervisning indenfor givne rammer og undervisningsformer
  • Vi sætter hurtigt ind fra SPC allerede i 1. klasse
  • Vi arbejder tæt sammen med SFO
At vi træner barnets sociale færdigheder.
  • Vi har trin for trin i indskolingen
  • Social træning på 5. klassetrin
  • Klasserne har klasseregler
  • Vi er gode rollemodeller
  • Søger hjælp i specialcenteret
  • Vi forebygger og løser konflikter, når de opstår
  • Gennem elevsamtaler og forældresamtaler
At vi er fagligt kompetente
  • Vi sætter mål
  • Vi undervisningsdifferentierer
  • Vi evaluerer
  • Vi elevsamtaler
  • Vi holder kurser i SPC
  • Vi er et veluddannet, ansvarsbevidst og engageret personale
  • Vi har fokus på lærernes faglige kompetencer
At vi veksler mellem faglige og tværfaglige forløb
  • Ved at have tværfaglige perioder
  • Ved at styrke det fagfaglige i hverdagen
  • Vi arbejder med mange intelligenser
At vi er eksperimenterende, reflekterende og inddrager musiske/kreative elementer
  • Det gør vi i de anderledes perioder
  • Det gør vi ved at arbejde med projekter
  • Det gør vi ved at samarbejde
  • Det gør vi ved at afholde musikcafeen
  • Det gør vi mest i indskolingen – mindst i udskolingen
  • Det gør alle i en vis udstrækning – med størst vægt i indskolingen
At vi giver mulighed for fordybelse
  • Vi arbejder med projektopgaverne
  • Vi arbejder med varierede arbejdsformer
  • Vi arbejder med ubrudte perioder
  • Vi arbejder i grupper
At vi giver mulighed for at eleverne får indflydelse på egen hverdag
  • Vi giver dem valgmuligheder i undervisningen
  • Vi plads til spontanitet
  • Ved at gribe dagen ( carpe diem)
  • Ved At lade eleverne evaluere
At vi anvender relevante og opdaterede undervisningsmaterialer
  • Vi benytter fagteam til at udpege undervisningsmaterialerne
  • Vi bruger IT baseret undervisningsmateriale fra nettet
  • Vi bruger kopimapper
  • Vi bruger nye bøger på delebasis
  • Vi bliver introduceret for nyt materiale på kurser og efteruddannelser
At vi anvender IT som en naturlig og integreret del
  • Ved at benytte IT spontant og planlagt